Надаємо типові запитання пацієнтів про COVID-сертифікат і відповіді на них
Запит пацієнта і/або опис помилки |
Шаблон дій та відповіді |
До сімейного лікаря: "Випишіть мені COVID-сертифікат". |
Отримати COVID-сертифікат можливо тільки на порталі або через мобільний застосунок Дія.
Лікарі роблять щеплення і вносять дані до електронної системи охорони здоров'я. На місці можемо видрукувати "Міжнародне свідоцтво про вакцинацію", якщо вас влаштовує. |
Отримав Міжнародне свідоцтво про вакцинацію із даними про дві дози, але не формується COVID-сертифікат або формується "жовтий" із однією дозою. |
Перевірити дані пацієнта про вакцинацію, яка не потрапила до COVID-сертифікату за цим алгоритмом (посилання). Діяти відповідно до виявленого |
Якщо користувач отримує статус "Не має даних про вас" після запиту на COVID-сертифікат |
Перевірити дані пацієнта про вакцинацію за цим алгоритмом (посилання). Алгоритми перевірки даних пацієнта про ПЛР-тестування (посилання) |
|
Перевірити дані пацієнта за цим алгоритмом п. 1-6 (посилання).
За потреби звернутись до НСЗУ із запитом уникнення дублювання.
Національна служба здоров'я України листом від 02.11.2018 № 994-18 надає рекомендовану форму заяви та порядок її подання для:
https://nszu.gov.ua/storage/editor/files/994-18.pdf https://nszu.gov.ua/storage/editor/files/forma-zayavi.docx |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке: Заголовок: Немає даних про вас
Текст: Ми не знайшли ваші дані. Зверніться до сімейного лікаря, щоб він вніс вас до електронної системи охорони здоров'я |
Перевірити дані пацієнта за цим алгоритмом п. 1-6 (посилання).
Діяти відповідно до виявленого |
|
|
|
Потрібно просити пацієнта увійти до мобільного додатку і відновити Дія.Підпис або скористатись порталом Дія. |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке:
Заголовок: У вас немає негативних ПЛР-тестів
Текст: Ми не знайшли дані про негативний ПЛР-тест. Якщо він у вас є, то зверніться до місця проведення тесту, щоб ваші дані перевірили |
Алгоритми перевірки даних пацієнта про ПЛР-тестування (посилання)
Діяти відповідно до виявленого |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке:
Заголовок: Сертифікат про негативний ПЛР-тест недоступний
Текст: Установа, де ви робили ПЛР-тест, не входить до переліку МОЗ. Це означає, що результат не підтягнеться в Дії. Тут можна ознайомитись із переліком визнаних МОЗ лабораторій. |
Алгоритми перевірки даних пацієнта про ПЛР-тестування (посилання)
Якщо організація не входить до числа акредитованих ЦГЗ для ПЛР-тестування на COVID-19, то COVID-сертифікат не може бути виданий |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит |
Оновіть мобільний застосунок. |
пацієнт побачив таке:
Заголовок: Сертифікат про вакцинацію недоступний
Текст: Ви зможете додати його лише після другого щеплення. Якщо ви вже його зробили, то зверніться до пункту вакцинації, щоб ваші дані внесли |
Запитайте повторно COVID-сертифікат (якщо на цей час вже відбулось оприлюднення цих нових можливостей) Якщо не вдається через мобільний застосунок, спробуйте за допомогою сайту Дія diia.gov.ua |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке: Заголовок: Сертифікат про вакцинацію недоступний
Текст: Ви щепились не в Україні або дані про вакцинацію внесені не тим лікарем, який робив щеплення |
Якщо він справді щепився по-за межами України, то ми, на жаль, поки не можемо видавати COVID-сертифікат, який би врахував таку вакцинацію. МОЗ та Мінцифри працюють над такою можливістю в майбутньому.
Якщо щепився в Україні, то слід перевірити дані пацієнта про вакцинацію за цим алгоритмом (посилання) |
"Дія" після формування запиту повідомила “Номер партії вакцини помилковий"
|
Потрібно щоби лікар, який провів щеплення і вніс медичний запис про це, позначив внесене, як помилкове, і додав дані ще раз без помилки.
Без такої дії заявник отримає Міжнародне свідоцтво про вакцинацію і не отримає COVID-сертифікат. |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке: |
Переадресувати до технічної підтримки порталу Дія |
|
|
Користувач має дипоматичний паспорт, який не відображається в Дії. Як отримати COVID-сертифікат. |
Силами сімейного лікаря внести персональні дані відповідно до п.1-6 алгоритму (посилання). Пацієнтові сформувати COVID-сертифікат через портал Дія (не через мобільний застосунок). |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке: Заголовок: Сертифікат про одужання не знайдено
Текст: У вас немає записів про встановлений діагноз на COVID-19. Якщо у вас має бути такий сертифікат — зверніться до свого лікаря для перевірки даних. |
Алгоритми перевірки даних пацієнта про одужання від коронавірусної хвороби (посилання)
Діяти відповідно до виявленого |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке:
Заголовок: Сертифікат про одужання від COVID19 недоступний
Текст: Установа, де зробили запис про встановлення COVID-19, не входить до переліку МОЗ. Це означає, що результат не підтягнеться у вашу Дію. Тут можна ознайомитись із переліком визнаних МОЗ закладів. |
Алгоритми перевірки даних пацієнта про одужання від коронавірусної хвороби (посилання)
Діяти відповідно до виявленого.
Якщо ваш заклад не приєднаний до Електронної системи охорони здоров'я України, мусите повідомити пацієнта, що він через це не отримає COVID-сертифікат. |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке: Заголовок: Сертифікат про одужання від COVID19 недоступний Текст: Немає про вас записів про одужання протягом останніх 6 місяців. |
Алгоритми перевірки даних пацієнта про одужання від коронавірусної хвороби (посилання)
Діяти відповідно до виявленого. |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке: |
Алгоритми перевірки даних пацієнта про одужання від коронавірусної хвороби |
Заголовок: Сертифікат про одужання від COVID19 недоступний Текст: У вас немає записів про негативний ПЛР-тест або тест на антиген, що можуть підтвердити одужання. |
(посилання)
Діяти відповідно до виявленого. |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке:
Заголовок: Сертифікат про одужання від COVID19 недоступний Текст: Установа, де було зроблено позитивний ПЛР-тест, не входить до переліку МОЗ. Це означає, що результат не підтягнеться у вашу Дію. Тут можна ознайомитись із переліком визнаних МОЗ закладів. |
Алгоритми перевірки даних пацієнта про одужання від коронавірусної хвороби (посилання)
Діяти відповідно до виявленого |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке:
Заголовок: Сертифікат про одужання від COVID19 недоступний Текст: Установа, де було зроблено негативний ПЛР-тест, не входить до переліку МОЗ. Це означає, що результат не підтягнеться у вашу Дію. Тут можна ознайомитись із переліком визнаних МОЗ закладів. |
Алгоритми перевірки даних пацієнта про одужання від коронавірусної хвороби (посилання)
Діяти відповідно до виявленого |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке:
Заголовок: Сертифікат про одужання від недоступний Текст: У вас немає записів про негативний ПЛР-тест або тест на антиген, що можуть підтвердити одужання від COVID-19 або термін їхньої дії скінчився. |
Алгоритми перевірки даних пацієнта про одужання від коронавірусної хвороби (посилання)
Діяти відповідно до виявленого |
В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке:
Заголовок: Сертифікат про одужання |
Алгоритми перевірки даних пацієнта про одужання від коронавірусної хвороби (посилання) |
не знайдено Текст: У вас немає записів про одужання від COVID-19. Якщо у вас має бути такой сертифікат — зверніться до свого лікаря для перевірки даних |
Діяти відповідно до виявленого |
Виявлена потреба виправлень в записах про вакцинацію |
Внести виправлення так, щоби вони залишались позначеними "з першого джерела", може тільки лікар, який створи ці записи. Звертаємось до цього лікаря або скеровуємо до нього пацієнта. В обох варіантах скерування даємо чіткі вказівки про те, що саме необхідно змінити в запису (-сах) про вакцинацію, відповідно до виявленого за алгоритмом перевірки |
У пацієнта відсутній біометричний документ |
Не впливає на видачу Міжнародного свідоцтва про вакцинацію.
Якщо у ЕСОЗ внесений хоча б один із унікальних номерів з одного з реєстрів, який дозволяє ідентифікувати пацієнта в Дії і передати запит на його медичні дані з ЕСОЗ, COVID-сертифікат має бути згенеровано, приміром, через портал Дія. |
Заявник не користується або не може використати мобільним застосунком Дія або не може сформувати Дія.Підпис в ньому |
Використати порталом державних послуг Дія. Авторизуватись за допомогою BankID |
Хоча б один із записів про вакцинацію внесено з позначенням "з вторинного джерела":
|
Не впливає на видачу Міжнародного свідоцтва про вакцинацію. COVID-сертифікат не буде видано. |
Записи про вакцинацію коректні, але COVID-сертифікат не з'являється |
Перевірити дані за цим алгоритмом (посилання). Діяти відповідно до виявленого |
Заявник не згоден із тим, що COVID-сертифікат не може бути виданий |
Повідомити, що подальше по-за можливостями лікаря. Скерувати на заповнення форми для ескалювання цього запиту до МОЗ (issue.covid19.gov.ua) |
Як оформити вакцинацію пацієнта:
|
Пацієнта без декларації потрібно тому, хто проводить щеплення, спочатку зареєструвати в ЕСОЗ. Для цього потрібен документ, що посвідчує особу (паспорт), РНОКПП (колишній ІПН) та телефонний номер пацієнта + сам телефон (на нього прийде смс із підтвердженням внесення даних в ЕСОЗ). Тільки після внесення цих даних можна створювати медичний запит про факт вакцинації. |
|
Якщо пацієнт має декларацію, але до ЕСОЗ не внесений його РНОКПП (колишній ІПН), — пацієнту необхідно просити довнести дані при вакцинації, а якщо є невпевненість, що це було зроблено, то звернутись до сімейного лікаря з таким самим запитом.
РНОКПП необхідний, щоби Дія та ЕСОЗ однозначно розуміли, чиї дані запитані для COVID-сертифіката |
Звернення військовослужбовців, співробітників силових органів та інших організацій, щеплені закладами, що не підключені до ЕСОЗ |
Скерувати на заповнення форми для ескалювання цього запиту до МОЗ (issue.covid19.gov.ua). Кажіть, щоби заявник вказав, що він військовослужбовець. |
Одне із щеплень особа отримала поза Україною і має про це документ, не іноземний (закордонний) COVID-сертифікат |
Наразі відсутня технічна і нормативна можливості видати COVID-сертифікат, оскільки дані про їхнє щеплення надходять з вторинного джерела, яке не є довіреним |
Одне із щеплень особа отримана поза Україною і має про це іноземний (закордонний) COVID-сертифікат |
Опрацьовується можливість внести дані до ЕСОЗ з COVID-сертифіката в якості довіреного джерела і в подальшому сформувати COVID-сертифікат України на основі отриманих даних |
Виявлено, що в ЕСОЗ є два профілі однієї людини, або в ЕСОЗ є кілька людей із однаковим РНОКПП |
Сімейний лікар за дорученням пацієнта може звернутись до НСЗУ через форму для усунення дублів. Національна служба здоров'я України листом від 02.11.2018 № 994-18 надає рекомендовану форму заяви та порядок її подання для:
|
Заявник наголошує, що вакцинований, але його вакцинації не видно в ЕСОЗ його сімейному лікареві і не генерується COVID-сертифікат у Дії |
|
Чи може отримати в Україні COVID-сертифікат не громадянин України? |
Так, може, якщо має РНОКПП та електронний підпис і звернеться по COVID-сертифікат через Портал Дії (не через мобільний застосунок). |
Заявнику не вдається сформувати Дія.Підпис — сфотографуватись |
Підказати їм, що фотографуватись не обов'язково самому — буває зручніше, коли хтось допоможе і не головою крутити, а телефон носити і повертати довкола. Той, хто допомагатиме, слідкуватиме за |
|
зеленою рамкою на екрані, яка сигналізує про успішність фото при кожному положенні голови (телефона).
А якщо людям сертифікат не горить, то в кінці вересня зможуть його отримати на порталі Дія без фото у Дія.Підпис, а через банк ІД. Якщо виникає більше запитань щодо використання додатку Дія, можна користуватися інструкцією з переадресації (переадресація на сл. підр. Дія Перенаправляємо до служби підтримки Дії в таких випадках |
Заявнику не вдається сформувати Дія.Підпис — після підтвердження, що фото зроблене і запиту, приходить повідомлення про помилку |
З якоїсь обставини тимчасово відсутній зв'язок між Дією та реєстрами і неможливо співставити ваше добре зроблене фото із фото в біометричному документі. Потрібно буде повторити запит через кілька годин — ймовірно, за цей час зв'язок відновиться
Якщо виникає більше запитань щодо використання додатку Дія, можна користуватись інструкцією з переадресації (Перенаправляємо до служби підтримки Дії в таких випадках) |
Якщо МІС (лабораторія, лікарня, інша організація) надає довідку про вакцинацію з QR-кодом, то може електронний варіант сертифікату не обов’язковий? |
Жодна довідка чи інший документ не можуть замінити COVID-сертифікат |
Чи потрібно мати декларацію із сімейним лікарем для отримання COVID-сертифіката на підставі вакцинації через Дію |
Не потрібно. Якщо ви щепились і дані про це внесенs до ЕСОЗ, то ви зможете отримати COVID-сертифікат безпосередньо в Дії. Не потрібно нікуди ходити |
Заявник зробив ПЛР-тест на ковід, але результат не став COVID-сертифікатом в Дії |
Якщо один з факторів не виконано, сертифікат не буде сформований |
У пацієнтки після першої дози дводозної вакцини Comirnaty спостерігали побічну реакцію: все плече стало голубою плямою, від плечового суглоба до ліктьового. Не гематома! Чим це могло бути? Чи є помилка в техніці щеплення? Як класифікувати таку побічну реакцію? Якою вакциною планувати другу дозу |
Слід подавати "несприятливі події після імунізації" як місцеву реакцію та описати розмір, колір, динаміку зміни, через який час після дози вакцини проявилось, зміна температури поверхні, інші супутні прояви, якщо були |
щеплення? |
|
У декларації дитини вказано РНОКПП когось із батьків і сертифікат дитини не відображається в Дії |
|
Як отримати COVID-сертифікат на дитину? |
Якщо дитині є 12-років і було щеплення, або, незалежно від віку дитини ідеться про її сертифікати на підставі ПЛР-тесту або одужання від COVID-19, тоді:
|
У власника сертифіката прізвище в транслітерації латинкою у COVID-сертифікаті відрізняється від паспортного. |
Якщо власник сертифіката отримав його на порталі державних послуг Дія (у формі pdf) і він має закордонний біометричний паспорт, то
|
Звертається не громадянин України, який хоче (отримав) щеплення від COVID-19 в Україні і хоче COVID-сертифікат |
Це - можливо, якщо він виконає наступне:
|
Вакцинацію проводила мобільна бригада, лікар, який вносив дані, звільнився, сімейний лікар не має можливості щось відкоригувати.
("Заклади повідомляли, що в деяких |
Вносити руками сімейного лікаря і позначати "з вторинного джерела". Заявник отримає тільки Міжнародне свідоцтво про вакцинацію, не COVID-сертифікат.
Зараз вносяться зміни до нормативно-правової бази |
випадках помилку вдавалось виправити після видалення декларації, перепідписання та створення нових коректних записів. Правда,не знаю,чи можливий такий варіант, якщо у людини в картці є записи інших лікарів") |
щодо врегулювання цього питання
Категорично не рекомендуємо видаляти декларації та вдаватись до інших маніпуляцій із обліковим записом пацієнта в ЕСОЗ |
Перевірка медичних записів (або інформація від пацієнта) показала, що він вакцинований різними вакцинами і COVID-сертифікат не формується |
COVID-сертифікати доступні для наступних поєднань вакцин: Перша доза: AstraZeneca, Covishield, Moderna, Comirnaty Друга доза: Moderna, Comirnaty Проте це не рекомендації для змішування, а результат дій за медичними показаннями, наприклад, після 1-ї дози був побічний ефект.
Після офіційного оголошення про таку можливість потрібно буде сформувати повторний запит на генерацію сертифіката в Дії.
Для інших поєднань вакцин COVID-сертифікати не будуть сформовані |
Користувачі з операційною версією android, мають особливість у відображенні інформації на картці міжнародного сертифікату. У них замість назви вакцини відображається її тип |
Це не впливає на придатність COVID-сертифіката. Виправлять у наступному оновленні. |
В мобільному застосунку "Дія" відсутнє в меню ковідних сертифікатів і будь що, що нагадує про вакцинацію. |
Потрібно оновити мобільний застосунок Дія через Google Play для Android або AppStore для iOS. Або отримати сертифікат через портал державних послуг Дія id.diia.gov.ua |
Запитання від лікарів пункту вакцинації про внесення щеплень в ЕСОЗ. Вони працюють на вторинці і у них немає кодування по ІСРС. Які коди ставити по МКХ в Дії? Ми ставимо А31, А44 (частковий мед.огляд і вакцинація) |
Курс Академії НСЗУ: ВНЕСЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ В ЕСОЗ ЩОДО ВАКЦИНАЦІЇ ВІД COVID 19 https://academy.nszu.gov.ua/course/view.php?id=107#sect ion-0
Весь перелік інтервенцій — https://cutt.ly/NSZU_dovidnyky
По НК 026:2019 можна використовувати коди блоку 3го рівня “53, ІМУНІЗАЦІЯ, ІН'ЄКЦІЇ, ПЕРФУЗІЯ” |
Чи можливо отримати COVID-сертифікат людині із онкопатологією? |
Так, на підставі одужання, тесту або вакцинації. Рекомендації щодо щеплення таких пацієнтів за посиланням https://phc.org.ua/sites/default/files/users/user90/2021.06. 14_Pozytsia_NTGEI_31.05.2021.pdf |
Як щеплювати людей на гемодіалізі? |
Наказ № 2070. Вакцинують звично, але не в день гемодіалізу, а після |
|
нього (не перед ним!). Вакцину вводять в руку, вільну від фістули |
Чи можливо вакцинувати дорослих в дитячій поліклініці? |
В дитячій поліклініці дозволено вакцинувати від COVID-19 дорослих, якщо:
|
У пацієнта була анафілактична реакція на першу дозу вакцини Comirnaty. Чи робити другу дозу і якою вакциною. |
Робити через 4-12 тижнів вакциною AstraZeneca. На сьогодні це єдине схвалене виробником і ВООЗ поєднання вакцин на такий випадок. |
Коли люди без ІД-паспортів та без ІПН зможуть отримувати сертифікати? |
Без ІПН (РНОКПП), і (або) без УНЗР в оглядному часі - не зможуть. |
Чи буде реалізована можливість роздрукувати COVID-сертифікат у лікаря? |
У лікаря роздрукувати сертифікат не можливо. Орієнтовно, така можливість з'явиться навесні 2022 року, але це не точно. Відповідне рішення ще не прийняте. |
Чи обов’язково здавати, якийсь тест щоб підтвердити, що людина перехворіла? |
Не обов'язково здавати, якщо йдеться про видачу COVID-сертифіката - він враховує тільки позитивний результат тесту, яким підтвердили діагноз. |